Dag 10 Gersthofen - Diessen am Ammersee 69,7km - Reisverslag uit Dießen am Ammersee, Duitsland van skaterronald - WaarBenJij.nu Dag 10 Gersthofen - Diessen am Ammersee 69,7km - Reisverslag uit Dießen am Ammersee, Duitsland van skaterronald - WaarBenJij.nu

Dag 10 Gersthofen - Diessen am Ammersee 69,7km

Door: Ronald en Christine

Blijf op de hoogte en volg skaterronald

24 Augustus 2016 | Duitsland, Dießen am Ammersee

Bij vertrek even langs de apotheek voor een drankje en wat teenringen.
De route loopt in het begin langs de rivier de Lech en gaat 20km lang over onverharde wegen. Daarna over vlak land met alleen akkervelden. De wind stond af en toe pal op kop en het werd voor ons nog zwaarder als er weer geklommen moest worden. Een schaapherder met veel blatende schapen met hun om drinken roepende lammeren was het engie rumoer op het eerste gedeelte van de rit. Na onze koffiebreak fietsten we over smalle bospaden en kwamen uiteindelijk langs de Ammersee met zijn vele strandjes af en toe een camping waar ze hutje mutje stonden. Na veel bellen en rondzoeken in Diessen am Ammersee, heel leuk stadje, boven een cafe een doppelzimmer kunnen krijgen. Morgen hopen we Garmisch-Partenkirchen binnen te rijden en wachten ons de Alpen.

De berichten over de aardbeving in midden Italie hebben ons ook bereikt maar onze route loopt daar niet door. (Theo en Ria, we hebben iets met Italie en zijn vuurspuwende berg en nu aardbeving)