Dag 14. Pfunds - Prad am Stilfserjoch 60km - Reisverslag uit Prad am Stilfserjoch, Italië van skaterronald - WaarBenJij.nu Dag 14. Pfunds - Prad am Stilfserjoch 60km - Reisverslag uit Prad am Stilfserjoch, Italië van skaterronald - WaarBenJij.nu

Dag 14. Pfunds - Prad am Stilfserjoch 60km

Blijf op de hoogte en volg skaterronald

28 Augustus 2016 | Italië, Prad am Stilfserjoch

De vrouw van de b&b had bij het ontbijt al zakjes voor ons klaar liggen om te vullen voor onderweg. Wij heel blij of zoals Martina nederlands 100 en 200mtr loper altijd zegt:"ik ben heel blei, ik ben altijd blei".
Vandaag staan de Norbertshohe en de Reschenpas klaar om ons te ontvangen. Al klimmende haalde een Oostenrijks echtpaar ons in en vlak voor de Zwitserse grens kwamen we met hen aan de praat. Zij hadden prachtige fietsen en hun bagage zat in hun rugzak. Dus wij benieuwd wat zij dan zoal meenamen. Nou van hen hebben we weer iets geleerd wat betreft bagage. Scheelt een boel kilooooos zeker als je omhoog moet.
De bochten omhoog zijn genummerd dus wisten we hoeveel we nog moesten door ploeteren (fijn he zo'n vakantie). Christine was een toppie, alles fietsend gehaald. Later zagen we dat je ook met een fietsbus omhoog kunt, das lachen en dan zeggen we hebben lekker gefietst = alleen afdalen met een vaartje van 50. Als je dan bovenkomt een uitzicht geweldig. Dit is niet op mijn digitaaltje vast te leggen, prachtig gewoon. En we zijn dan ook meteen in Italie. Dit is echt een paradijs voor fietsers, hier wil ik elk jaar naar toe maar dan met de mountainbike en de renfiets, schitterend gewoon.
Omdat onze benen vandaag zoveel hebben moeten werken, hebben we snel een doppelzimmer geboekt en dan natuurlijk PASTA.

Tot en met vandaag hebben we in totaal 1147km gefietst en het Vatikaan is nog ver weg. Maar....het aftellen is begonnen.

• 28 Augustus 2016 - 18:07

Ad Nijssen:

Met bewondering en ook verwondering volgen wij jullie. Ook wel een beetje jaloers, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat wij die benen niet hebben. Vergeet zeker niet te genieten van de omgeving. Zing intussen: "We zijn er bijna, zijn er bijna maar nog ..." Dat gaat goed komen !!!
    Ad en Chrisje

• 28 Augustus 2016 - 20:10

Titus En Mieke:

Hallo fietsende bedevaardgangers.
    Zo te zien gaat alles naar wens en vorderen de kilometers. Het genieten straalt er vanaf dus volhouden. Wij volgen jullie met belangstelling en duimen voor de goede afloop. Succes en heel veel plezier samen. Liefs van Mieke en mij
    Titus

• 29 Augustus 2016 - 00:02

Eddy Verheule:

En....ook langs dat water gefietst met L een kerkhof en R die kerktoren die uit het water steekt, wij gingen toen naar Passo di Stevio ( met de motor en erg hoog ) Nou fietse en ik volg de route via m'n iPad

• 29 Augustus 2016 - 11:36

Ria Bressers:

Hallo Christine en Ronnie. We lezen dagelijks vol bewondering jullie avonturen, wat een belevenis en wat een geweldige natuur overal. Dat is echt genieten voor jullie...en een beetje voor ons. Ons Theo heeft zojuist ook jullie verslagen en foto's gezien en was totaal onder de indruk.... jullie krijgen ook van hem heel veel groetjes. Veel succes en veel plezier en we blijven jullie volgen. Groetjes Louis en Ria

• 29 Augustus 2016 - 13:44

Annette:

Ha Christine en Ronald, net jullie verslagen gelezen, inderdaad komen weer veel herinneringen naar boven, vooral die Reschenpas met daarna de enorm lange afdaling langs het meer met het kerktorentje erin, de prachtige dorpjes daarna.....heerlijk. Nu gaat het door zuid tirol ook hoofdzakelijk omlaag jongens! Groetjes en veel plezier, Annette