Dag 23. Citta di Castello - Assisi 73km - Reisverslag uit Assisi, Italië van skaterronald - WaarBenJij.nu Dag 23. Citta di Castello - Assisi 73km - Reisverslag uit Assisi, Italië van skaterronald - WaarBenJij.nu

Dag 23. Citta di Castello - Assisi 73km

Blijf op de hoogte en volg skaterronald

06 September 2016 | Italië, Assisi

Bij het ontbijt werden wij joviaal begroet door een groep italiaanse wielrenners die van de receptie gehoord hadden dat wij op de fiets vanuit Holland zijn gekomen. Toch geinig. Ook onderweg werd vaak door een wielrenner een duim omhoog gestoken.
Vandaag veel hellinkjes waarvan sommige enkele km's lang. De aperol-spritz heeft bij Christine toegeslagen en in de loop van de middag werd elk hellinkje voor haar te zwaar.
We fietsen door een mooi gedeelte van Italie, Umbrie. Maar ze hebben hier ook klote wegen vol scheuren, gaten en butsen. Heel lastig fietsen met al dat autoverkeer. We zitten nog steeds tussen de tabaksplantages.
Na ons broodje besloten wij de stad Assisi te bezoeken en daar ook te overnachten, lekker vroeg klaar.
Hotel gevonden was er opeens geen water. Toevlucht genomen tot onze vochtige-tover doekjes, Christine had nog wel kunnen douchen.
Het stadje in met alleen steile straatjes en de basilica di Francesco bezocht. Het verhaal van Franciscus kende ik en zag dat terug op de muurbeschilderingen.
Tijd voor een cappuccino en schuiven aan bij een ander stel, blijken het Belgen te zijn waarmee we lekker hebben gekletst. Toen begon het te regenen en werd er grif 10 euro voor een paraplu betaald en 2 euro 50 voor een plestik jeske die bij de Action zijn te krijgen 10 stuks voor 50 euro cent. Maar ja de A.C. Tion hebben ze hier niet. Ik hoorde een man tegen zijn (paniekerige) vrouw: no no zeggen maar ze stond er op dat ie zo'n jeske aandoet anders werd zene pantalon nat, begreep ik uit haar italiaans.
Terug in het hotel kon ik douchen en heeft Christine een hutje op een camping in Rome voor enkele dagen geboekt. Ook even gekeken naar de prijzen voor een vliegticket, best aardig. Boem valt internet opeens uit, weg verslag. Eerst maar een hapje gegeten en toen opnieuw met het verslag begonnen. Gelukkig internet valt niet weg. Nog 174km tot Rome.

• 07 September 2016 - 09:19

Hanneke:

We zijn er beeeeiiiiiina we zijn er beeeeeiiiiiina!
    Als er al een camping wordt geboekt dan is het einde echt in zicht!
    Ben zo trots op jullie, op jullie prestatie nu al en op het feit dat mama aan de alcohol is en papa vloeiend Italiaans verstaat en vertaalt maar nog meer dat het in het plat Brabants ook lukt! Meej oe jeske.

• 07 September 2016 - 18:18

Ursula:

Ik schat nog 3 daagjes. En er is toch unne heilige in assisi

• 07 September 2016 - 21:59

Theo:

En dat alles (spierts en zo) na een bezoek aan de bedevaartplaats van Sint Franciscus!!!! Ik reken op: morgen! Bubbeltjes of geen bubbeltjes. En Via Cassia. Wij zijn ook apetrots. En vol bewondering: zelf Vandaag na 50 km e-fietsen al Papiemento (maakt iPad van papbenen