Dag 20. Portomaggiore - Lido di Savio 83km - Reisverslag uit Lido di Savio, Italië van skaterronald - WaarBenJij.nu Dag 20. Portomaggiore - Lido di Savio 83km - Reisverslag uit Lido di Savio, Italië van skaterronald - WaarBenJij.nu

Dag 20. Portomaggiore - Lido di Savio 83km

Blijf op de hoogte en volg skaterronald

03 September 2016 | Italië, Lido di Savio

Na een italiaans onbijt met lekkere zoete broodjes fietsten wij over pratisch alleen kaarsrechte wegen, met aardig wat autoverkeer, waar geen eind aan kwam. Het was ook al vroeg warm dus hielden wij het tempo aardig in "bedwang". Noodgedwongen vele terrasjes bezocht en de schaduw opgezocht. Aardig leven hebben die oude mannen in Italie toch, al vrij vroeg zitten ze met een paar man op het terras te puzzelen of hard met elkaar(!) te praten. Wil ik ook eens proberen als we terug zijn in Veghel.
De mooie stad Ravenna even bekeken en om 1 uur ons 12-uurtje gehad.
Ravenna uit kwamen we terecht op een onverhard fietspad die uit wit grind en zand bestond. Je moest af en toe je ogen sluiten zo schitterde het in het felle zonlicht. Daarna reden we door een pijnbomenbos en hebben daar een vogelreservaat vanuit een toren bewonderd. Uiteindelijk bereikten wij Lido di Classe aan de kust en was het zoeken naar een slaapplaats (weer) begonnen. Het is mooi weer, weekend dus kregen we overal "complet" te horen. Even verder op in Lido di Savio na het zoveelste "nee" was er een hotel tegen het strand aan. Nee, zeiden we tegen elkaar hier hoeven wij het niet te proberen. Niet geschoten is altijd mis, dus voor de gein toch naar binnen. Yeeeeh, plekkie plus een strandstoel. Kamer met balkon, recht tegenover het strand en dus volle uitzicht op zee. Onze stoeltjes lagen recht tegenover ons balkon, met het kamernummer. Moet niet gekker worden.
Het hotel had ook een zwembad waarin wij lekker een paar baantjes hebben getrokken. Een mooi einde van de dag en Rome op 360km.
Yvonne en Celie een appje gestuurd waarop Yvonne appte dat ze binnenkort "Turlie" gingen eten, zitten wij hier bij een pizzeria. Halen we wel een keer in, denk ik.

• 04 September 2016 - 01:24

Celie:

Welverdiend hoor: een hotel met zwembad en eigen stoeltjes !