Dag 12. Klimmen naar Stams (Oosteenrijk) 60km - Reisverslag uit Stams, Oostenrijk van skaterronald - WaarBenJij.nu Dag 12. Klimmen naar Stams (Oosteenrijk) 60km - Reisverslag uit Stams, Oostenrijk van skaterronald - WaarBenJij.nu

Dag 12. Klimmen naar Stams (Oosteenrijk) 60km

Door: Ronald en Christine

Blijf op de hoogte en volg skaterronald

26 Augustus 2016 | Oostenrijk, Stams

Wacht zei de filmmaker van gisteren, ik maak de film een beetje spannender.
Direkt na het hotel gooide hij een paar lange beklimmingen op de set. Nu eens zien hoe het met onze fietsende filmacteurs vergaat. Net als bij de Bond -films was het "gevecht" met de hellingen heel spannend. Tot hoever zouden zij komen, tot het eerste schaduwplekje, de eerste paal of net voorbij een bocht waar nog een venijnig staartje aan hangt. We deden er lang over maar haalden het fietsend elke keer weer. Tijdens de rit maakten we kennis met John Wesselink uit Almelo. Zijn fietsreis ging ook naar Rome maar dan wel in een hoger tempo. Na wat foto's van elkaar gemaakt te hebben en wat gegevens gewisseld te hebben fietste hij door.
Weer heel leuke en levendige dorpjes en stadjes aangedaan. De middenstand een beetje geholpen door een broodje en melk te kopen. In een van de dorpjes kwamen we ook in gesprek met een plaatselijke bewoner die verrast zei, dat de hollanders anders toch altijd met hun "woonwagen" op vakantie gaan. Omdat het te warm was om nog een helling te nemen hebben we vlug ein bett mit fruhstuck und dusche angerufen. Er wacht ons nog een enorme klim maar dat vertellen we een andere keer. Ciao.

• 26 Augustus 2016 - 18:47

Ursula:

Hallo kanjers. Weer moe en voldaan op n bankje in n mooi dorpje

• 28 Augustus 2016 - 12:43

John Wesselink :

Leuk verhaal en een mooie ontmoeting.
    Hartelijke groeten vanuit Ruhetag Lana
    John